Bærekraft i reklame
—> Å kommunisere bærekraftige tiltak tilfører ny verdi til kundene dine og tiltrekker seg nye målgrupper.
Mer informasjon
om Grønnvasking,
finner du her
Verdiskapning
Når du kommuniserer om hvordan bedriften din jobber med bærekraft, vil dette også tilføre ny verdi til kundene dine. Kanskje du til og med har funnet nye produkter, tjenester og aktiviteter underveis i prosessen som vil øke denne verdiskapningen enda mer.
Det finnes ingen snarveier
En større andel av befolkningen er mer opptatte av bærekraft enn før, og det er noen bedrifter som utnytter dette og markedsfører seg som grønnere enn de i virkeligheten er. Grønnvasking har blitt mer og mer vanlig, og flere og flere blir nå tatt for dette. Dokumentasjon er utrolig viktig når man skal snakke om bærekraft i markedsføring. Det holder ikke lenger med påstander uten bevisføring.
Kunsten å være relevant
Mange er stolte av bærekraftstiltakene sine, og med god grunn. Likevel er ikke disse tiltakene alltid like relevante for kundene dine. Det er supert å kunne slå seg selv på brystet og fortelle hvor flink man er, men det er også viktig å tenke på hvor i kundereisen målgruppen din befinner seg. Settes det grønne skiftet inn i en forståelig kontekst blir det enklere for kundene dine å bli lojale til merkevaren og produktet ditt. Kort sagt: Hvordan og når i kundereisen du forteller disse historiene er viktig.
Kunnskap
& RESEARCH
